Marketing  |  Přečteno 3727 x
27. 8. 2020

Rozhovor s timíkem Lenkou: Jak udělat PPC reklamu pro malý podnik

Jak spustit úspěšnou PPC kampaň? Jak napsat dobrý text reklamy, co dělat, když kampaň nefunguje, a podle čeho si spočítat cenu za proklik? Na všechny otázky vám odpoví timík Lenka, expert na PPC reklamu.

 

timík Lenka, která se vyzná v PPC

 

Komu se vyplatí investovat do PPC reklam?

Komukoliv, kdo chce prodávat. PPC se v době korony dokonce ukázala jako nejefektivnější forma marketingu. V dnešní době, kdy všichni mají internet a telefon, PPC určitě bude fungovat – pokud bude dobře udělaná.

 

Jak ji tedy udělat, aby byla dobrá?

V první řadě musíte najít někoho, kdo PPC rozumí a kdo vám v klidu vysvětlí, proč to nefunguje a co dělat, aby to fungovalo. Někoho, kdo se s vámi bude bavit a reagovat na vaše podněty. Někoho, kdo je schopný uznat chybu a opravit ji.

Představ si, že jsi malý nebo střední podnik a chceš začít s PPC. Podle čeho se rozhodneš, kde reklamu spustíš? Zvolíš radši Google, nebo Facebook?

Každá firma má jiné prodejní kanály. Rozhodněte se, na které platformě reklamu spustíte, podle toho, co prodáváte a jaký je váš typický klient. Reklama na Facebooku se vyplatí, když je produkt založený na dobrém vizuálu. Také je tam specifičtější cílová skupina: 65 % uživatelů jsou ženy ve věku 25–50 let. Google je při zacílení přesnější, protože cílí na daná klíčová slova, a pokud lidé váš produkt hledají, má reklama velmi dobré výsledky. Pokud ale produkt hledaný není, bude skoro vždy výhodnější Facebook.

 

Jak se od reklamy na Googlu liší reklama na Seznamu?

Seznam je levnější, nicméně má menší počet uživatelů. Vyplatí se, pokud je váš produkt zaměřený na zákazníky 40+ a pokud je jednoduchý. Google je o něco sofistikovanější.

 

Dejme tomu, že kanál už sis vybrala a teď se chystáš na vytváření reklamy. Jak budeš postupovat?

Základem je nashromáždit co nejvíc informací o produktu: co nabízíte, jaké jsou technické specifikace, co produkt nebo služba obnáší, kolik stojí a jaký zisk vám vygeneruje. Podle toho si spočítáte, kolik do reklamy můžete investovat, aby se vám to vyplatilo. Jakmile máte všechny údaje o produktu, zjistěte, jak moc je na internetu vyhledávaný a kolik lidí zajímá. Až pak přichází na řadu tvorba textu a nastavení kampaně.

 

Podle čeho nastavíš cenu za proklik?

Najdu si, jak často je klíčové slovo vyhledávané a jaká je na něj nabídka v aukci – Google totiž cenu prokliku určuje podle toho, kolik jsou firmy ochotné nabídnout. Google mi ukáže přibližný odhad, kolik se za reklamu na tohle slovo platí. Takže pak zhruba víte, jaká je minimální cena, aby se reklama vůbec zobrazila na hlavní stránce. Pokud cenu nastavíte nižší, reklama se nikomu nezobrazí.

 

Co když chci, aby se reklama zobrazovala na prvním místě ve vyhledávání?

Google kromě minimální ceny uvádí i nejvyšší cenu. Pokud chcete, aby se reklama zobrazovala na prvním místě ve vyhledávání, nastavte tu nejvyšší hodnotu. Ta už se ale může pohybovat ve stovkách korun. Cena záleží na tom, jak populární produkt je, jak často je vyhledávaný a jaká je konkurence.

 

V souvislosti s cenou za proklik se často zmiňuje i skóre reklamy. Co to je?

Skóre reklamy je to, co si Google myslí o vaší reklamě. Celé vyhodnocování začne tím, že uživatel něco hledá. Google mu chce dát výsledky, které ho potěší, aby pro něj hledání bylo co nejrychlejší a co nejpohodlnější. To znamená, že pokud zákazník klikne na vaši reklamu a zůstane na ní, případně si tam něco koupí nebo si prohlédne web, Google usoudí, že je reklama kvalitní.

 

Jak můžeš skóre ovlivnit?

Abych dosáhla toho, že Google reklamu vyhodnotí jako kvalitní, musím dělat dvě věci. Zaprvé musím mít kvalitní webové stránky, které se rychle načítají, obsahují to, co daný člověk hledá, hezky vypadají a je jednoduché se na nich zorientovat. Zadruhé musím vytvořit reklamu, která odpovídá obsahu vstupní stránky a webu. V reklamě přesně popíšu, co zákazník na webu najde. Pokud danou věc chce, tak na reklamu klikne, najde tam to, co hledal, a bude spokojený. Na základě toho mi pak Google dá dobré hodnocení.

 

Jak napsat dobrý text pro PPC?

Text musí odpovídat tomu, co člověk hledá. Taky musí odpovídat klíčovému slovu – na každé klíčové slovo byste ideálně měli vytvořit samostatnou reklamu. Text musí vycházet z toho, na koho je zacílený. Jinak budu psát text pro mladého člověka, který si chce koupit skejt – můžu psát hravě a neformálně. Naopak když budu nabízet velkou B2B službu korporátnímu manažerovi, musí text být hezký, uhlazený a konkrétní. Zároveň musí text odpovídat tomu, co je na webu a jakým stylem je web psaný.

 

Jak nastavit cílení?

Na Googlu je cílení jednoduché: tam zacílíte na klíčová slova. Můžete si zvolit i věk, pohlaví a podobné parametry, to by ale byla škoda. Pokud máte reklamu dobře nastavenou a klíčová slova obsahují přesně to, co člověk hledá, je přece jedno, jestli produkt koupí muž, nebo žena. Důležité je, že ten člověk produkt vyhledával.

 

Jak je to s cílením na Facebooku?

Na Facebooku je to jinak. Tam cílíte podle zájmů, chování nebo třeba zaměstnání.

 

Podle čeho poznáš, že reklama funguje?

Úspěch reklamy se pozná podle toho, že má vysokou proklikovost a je za dobrou cenu. Když víte, jaký zisk budete z produktu mít, můžete si odvodit cenu a míru prokliku, kterou potřebujete. Ani úspěšná reklama ale nepřinese prodeje, pokud je špatně nastavený web.

 

Takže co dělat, když PPC kampaň nefunguje?

Musíte se zamyslet nad tím, která část kampaně je špatně. Ideální je zjistit to přímo od zákazníků, tu možnost ale nemáte vždycky. Za neúspěchem kampaně může stát opravdu cokoliv. Může to být špatnou textací, tím, že reklama neodpovídá obsahu webu nebo špatnou vstupní stránkou. Může to být i nízkou cenou za proklik.

 

Máš nějakou radu na závěr?

Nespokojte se s neúspěchem. To, že něco zatím nefungovalo, neznamená, že to nebude fungovat nikdy. Nebojte se zkoušet a zkoušet, dokud to nevyjde.

Chcete se od našich timíků dozvědět víc tipů, jak na úspěšné podnikání? Přečtěte si rozhovor s Monikou, která vám prozradí, jak na sociální sítě, s Dominikem, který poodhalí zákulisí zákaznické péče, nebo s Michalem, který poradí, jak dělat sales.

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy