Život v myTimi  |  Přečteno 1500 x
6. 1. 2023

Rozhovor se SEO specialistkou Magdou: Jaké nejčastější chyby v SEO firmy dělají?

Magda má v myTimi na starosti SEO a linkbuilding. Vytváří analýzy klíčových slov, SEO audity a pomáhá firmám být vidět v organických výsledcích na Googlu a Seznamu. Jako maminka dvou dětí se ve volném čase věnuje hlavně rodině. V rozhovoru se dozvíte, jaké úkoly na této pozici řeší a kde dělají firmy největší chybu. 

banner

1. Čemu se v myTimi věnuješ? 

Do myTimi jsem nastoupila jako SEO specialista. Momentálně se ale věnuju hlavně linkbuildingu, který mi zaplní téměř celý poloviční úvazek.  

 

2. Co si pod tvou pozicí představit? Jaké úkoly dostáváš? 

Mám na starosti především linkbuilding, občas tvořím i SEO audit nebo analýzu klíčových slov. Záleží na mých kapacitách. Nejvíce času strávím hledáním webů, kam budeme publikovat články pro naše klienty. Ty následně oslovuji, což je hodně o tom nenechat se odradit. Na některých webech najdete informaci, že rozhodně nebudou publikovat cizí článek, ale i s takovými se dá nakonec domluvit. Následně zadávám copywriterům téma článků a hledám pro ně klíčová slova. Když je článek napsaný, posílám ho k publikaci třetím stranám. 

 

3. Co musíš jako SEO specialista umět? 

Určitě je důležité umět hned na začátku vysvětlit klientovi, o co jde a co díky SEO získá. Také být dobrý analytik a vidět potenciál webu – co mu například chybí za obsah, aby dosahoval lepších organických výsledků. Potom určitě zvládnout práci v SEO nástrojích jako je Marketing Miner, Screaming Frog, Google Analytics a Google Search Console. V neposlední řadě umět interpretovat data klientovi, spousta lidí vidí SEO černobíle, nicméně je to oblast, která nemá jasné hranice. 🙂 

 

4. Jak bys laikovi vysvětlila, co je SEO? 

Rodině a přátelům to vysvětluji tak, že pomáhám webům, aby byly vidět v přirozených výsledcích na Google a Seznamu. 

 

5. Jakou oblast SEO máš nejradši a chceš se v ní zlepšovat? 

Nejvíce mě baví SEO audit, kdy klient zjišťuje potenciál svého webu. Dostává od nás návod, co udělat a zlepšit pro dobrou organickou vyhledatelnost. Posuzujeme jak obsahovou stránku webu, tak i tu technickou. Baví mě na tom, že se setkávám s novými weby, které mají různá řešení. Zároveň je to komplexní a hodnotný výstup. Když dělám například analýzu klíčových slov, tak se zabývám jen jednou věcí, která má vliv na ten web, kdežto SEO audit zohledňuje všechno. 

 

6. Jakou nejčastější chybu v SEO firmy podle tebe dělají? 

Asi to, že mu nevěří hned na začátku. Když člověk staví e-shop, myslí si, že bude hned prodávat. To se samozřejmě stát může, většinou ale musí platit reklamu. SEO taky není zadarmo, nicméně když se podchytí hned na začátku, přináší výsledky rychleji a hlavně dlouhodobě. Potenciál webu se pak zvyšuje, čím více se věnujete SEO. Když začne například e-shop, který vznikl v roce 2022, pracovat na SEO až v roce 2025, je to škoda, protože už mohl fungovat mnohem lépe. Při tvorbě SEO auditu taky často narážím na to, že chybí hodnotný obsah a prodejní argumenty, které by zákazníkovi řekly, o co jde. Firmy většinou ignorují i metadata, potom ani robot nepozná, o čem web či e-shop je. 😬 

 

7. Jaké jsou tvé dřívější zkušenosti v tomto oboru? Naučila ses v myTimi něco nového? 

Dříve jsem dělala SEO a linkbuilding jenom pro weby kamarádů, nebo ve spolupráci s blogery a často šlo o barterovou formu spolupráce. Většinou to byly spíše dílčí úkoly, ne komplexní SEO. Posledních několik let jsem strávila v online marketingu a rozhodla jsem se více specializovat v SEO.  

V myTimi jsem se naučila používat Marketing Miner, Screaming Frog a vyhodnocovat data, která zjistím. Taky poznat, jakou hodnotu mají různé prvky na webu z pohledu SEO. V rámci linkbuildingu jsem se naučila, podle jakých metrik hledat nový web – k tomu používáme hlavně nástroj Majestic, který jsem dříve nepoužívala. Pracovala jsem v nástrojích, které jsou zdarma, tady mám možnost se naučit v těch placených se všemi různými funkcemi. 

 

8. Co tě na tvé práci nejvíc baví? 

Rozmanitost. To, že je každý web jiný – někdy mám na starosti e-shop, jindy obsahový web. Na linkbuildingu mě zase baví objevování. Hledám totiž stále nové weby a objevuju obsah internetu, na který bych jinak nenarazila. V Česku jsou tisíce různých webů, ze kterých se hodí mít odkaz. Narážím i na komunitní weby, kde se lidé podporují a sdílí spolu například svůj koníček, to mi přijde docela vzácné. 

 

9. Co naopak vnímáš na své práci jako nejtěžší? 

Asi administrativu, především práci s fakturami. Některé měsíce publikuji desítky článků a ke každému je faktura, kterou musím zadat do různých tabulek a předat správným lidem. V tom se pak může člověk lehce ztratit. Není to těžká práce, jen je to trochu nudné. 🙂 

 

10. Čeho si na spolupráci s myTimi nejvíc vážíš? 

Určitě možnost práce z domova a práce na zkrácený úvazek. Měla jsem spoustu pohovorů a všichni chtěli někoho na full-time. Taky se mi líbí kolektiv a to, že komunikujeme otevřeně. Všichni kolegové mi přijdou moc fajn, když narazíme na nějaký problém, společně ho vyřešíme. Moc oceňuju možnost vzdělávání, a to konkrétně UX program, kterého se můžeme zúčastnit a zlepšit svoje znalosti i dovednosti. 

 

11. Co děláš, když zrovna nepracuješ? 

Mám dvě malé děti, takže se hlavně starám o rodinu. Na nějaké koníčky teď není moc prostor, nicméně se určitě plánuju vracet ke swingovému tanci lindy hop. Ráda čtu, momentálně ale jen dětské knížky. 😀 Začala jsem po letech znovu chodit do divadla a na koncerty, když se naskytne možnost, tak si takové chvíle moc užívám. 

 

12. Daří se ti skloubit práci a mateřství tak, jak bys chtěla?  

Když to řeknu za všechny matky, tak určitě děláme, co můžeme.  

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy