Marketing  |  Přečteno 6235 x
1. 7. 2020

SEO a analýza klíčových slov prakticky: Buďte na internetu vidět

Udělejte svůj web atraktivní – nejen pro zákazníky, ale i pro roboty. Jsou to totiž právě roboti, kdo rozhoduje o tom, na jaké pozici ve vyhledávání se váš web zobrazí. Jak funguje SEO, které SEO nástroje se vyplatí používat, jak vytvářet kvalitní content a jak na efektivní analýzu klíčových slov krok po kroku? Pokud vás zajímají odpovědi na tyto otázky, jste na správné adrese.

 

Vysvětlení zkratky SEO

 

Jak funguje SEO

O umístění vašich webových stránek ve vyhledávání rozhodují roboti jednotlivých vyhledávačů. Ti neustále procházejí weby a zaznamenávají si jejich URL adresy a informace, které z nich získají, do databáze. Součástí této databáze je i seznam slov, k nimž si vyhledávače přiřadí URL adresy, na nichž se tato slova vyskytují. Aby bylo možné určit, na jakém místě se stránka při vyhledání určitého slova zobrazí, podívá se robot na dané slovo a provede výpočet relevance jednotlivých URL adres. Tento výpočet vychází z několika faktorů. Které to jsou? Pojďme si představit ty nejdůležitější.

Tip: Možná by vás mohlo zajímat, jak si vedete v porovnání s konkurencí. Vyzkoušejte proto náš nástroj, který zhodnotí rychlost načítání vašeho webu i míru optimalizace.

 

SEO nástroje, aneb co všechno robot hodnotí

 

  •   URL adresa: Musí být jasná a srozumitelná. Měla by vypovídat o obsahu stránky.

              Špatně: www.vymyslenyblog.cz/fdgjeriuo65-4

              Správně: www.vymyslenyblog.cz/seo-optimalizace

 

  • Linkbuilding: Roboti hodnotí, kolik zpětných odkazů na váš web vede. Pokud chcete zapracovat na linkbuildingu, vyplatí se rozjet affiliate marketing, postovat na sociálních sítích, zaregistrovat se do rejstříku firem nebo začít psát firemní blog.

 

  • Responzivita: V dnešní době už je standardem procházet webové stránky z mobilního telefonu. Pokud se chcete zobrazovat i ve výsledcích mobilního vyhledávání, nezapomeňte na responzivní web.

 

  • Klíčová slova: Vyhledávač zkoumá, kolikrát se daná klíčová slova na stránce vyskytují. Odděleně hodnotí jejich množství v běžném textu, v nadpisech a v metaznačkách (tagy title a description).

 

  • Standardy W3C: V neposlední řadě robota zajímá, zda váš web vychází z kvalitního zdrojového kódu. Jak se to pozná? Kód by měl splňovat standardy W3C.

 

Standardy W3C jako výchozí bod pro SEO optimalizaci

Standardy W3C jsou něco, od čeho se můžete odpíchnout na úplném začátku tvorby webu nebo SEO optimalizace. Definují totiž základní požadavky na kterýkoli web. Které to jsou?

 

  • Netextový obsah webu je možné převést do textu. Abyste splnili tento požadavek, přidejte k obrázkům popisky a k videím přepis textu. 

 

  • Obsah webu je snadno čitelný. To znamená, že pro text a pozadí používáte kontrastní barvy.

 

  • Snadné uživatelské rozhraní a navigace. Navigace by měla být na všech dílčích stránkách webu jednotná. Vše navíc musí být ovládatelné klávesnicí (například tak, že scrollování umožníte nejen pomocí kolečka na myši, ale i pomocí klávesové šipky dolů).

 

  • Automatické pohyby je možné zastavit. Obsahuje vaše stránka interaktivní prvky, které se automaticky spustí (například se začne přehrávat video)? Návštěvník musí mít možnost tyto pohyby zastavit. 

 

  • Stránky správně používají metaznačky. V tazích title a description popište, čím se stránky zabývají.

 

  • Text je strukturovaný. Text by se měl snadno číst – díky správnému strukturování. Používejte nadpisy, rozdělení do odstavců nebo třeba odrážky.

 

  • Z odkazů je patrné, kam vedou. Odkazy umisťujte na text, ze kterého nejen čtenář, ale i robot pozná, kam odkaz vede.

 

            Špatně: Článek si přečtěte tady.

            Správně: Přečtěte si článek o používání linků.

 

Internetový marketing, který přitáhne vyhledávače: Rozjeďte firemní blog

Jedna z nejoblíbenějších praktik, jak využít SEO ve svůj prospěch, je tvorba firemního blogu. Získáte tak neomezené množství prostoru pro používání klíčových slov – do produktových popisků se přece jen všechno nevejde. Limitem pro klíčová slova na firemním blogu je jen počet témat, která dokážete pro své články vymyslet. Firemní blog navíc nabízí další nesmírnou výhodu: můžete v něm libovolně odkazovat na další části svého webu, a tím budovat síť zpětných odkazů.

 

Content je král: Jak na kvalitní copywriting

Ne nadarmo se říká, že obsah je král. Kvalitním copywritingem přesvědčíte čtenáře. Správným používáním klíčových slov zase roboty. Jak by měl copywriting vypadat?

 

Jak psát pro zákazníky: Vždy pište texty tak, aby fungovaly jako podpora prodeje vašich služeb či produktů. Musíte vědět, co prodáváte, a jaké jsou vaše prodejní argumenty. V čem se lišíte od konkurence? Proč by měl zákazník nakoupit právě u vás? Jaký problém mu váš článek pomůže vyřešit? Neméně důležité je stanovit si cílovou skupinu – jiný tón komunikace zvolíte pro teenagery a jiný pro top managery. Zajímá vás víc? Přečtěte si 10 užitečných tipů, jak na copywriting.

 

Jak psát pro roboty: Abyste zaujali roboty, musíte pro své články volit správná klíčová slova, a následně je také správně používat – nejen v běžném textu, ale i v nadpisech a zvýrazněných pasážích. Nadpisy a zvýraznění textu by přitom neměly být definované jen změnou barvy nebo velikosti písma. Aby klíčová slova v SEO správně fungovala, musíte nadpisy i zvýraznění definovat pomocí html tagů.

 

Ne každý má trpělivost na zdlouhavé zkoumání klíčových slov, a ne každý má „básnické střevo“ na tvorbu kreativních textů. Jelikož je text to nejdůležitější, co si vaši čtenáři i roboti z webu odnesou, vyplatí se copywriting svěřit specialistovi.

 

Stále se do tvorby textů chcete pustit sami? Pak byste měli vědět, jak na základ toho všeho: na analýzu klíčových slov.

 

Analýza klíčových slov krok po kroku

 

1. Vytvořte si seznam všech možných klíčových slov

 

Nastal čas popustit uzdu kreativitě. Nahlížejte na svůj business ze všech možných úhlů a pokuste se přijít na klíčová slova, která by mohla zákazníky přivést ke koupi vašeho produktu. Vymýšlení seznamu možných klíčových slov bude mít 4 fáze:

 

  1. Brainstorming: Přemýšlejte, vymýšlejte a vše si zapisujte.
  2. Našeptávače: Postupně zadávejte různé pojmy související s vaším podnikáním do vyhledávače. Začne vám nabízet dotazy, které podle něj hledáte. Mezi nimi se občas skrývají klíčová slova, která by vás samotné nenapadla.
  3. Google Ads a Sklik: Oba systémy vám umožní zobrazit si příbuzná klíčová slova.
  4. Inspirace u konkurence: Zadejte do vyhledávání pojem, který souvisí s vaším businessem. Vyhledávače vám zobrazí stránky ostatních firem. Není od věci si některé z konkurenčních webů prohlédnout a inspirovat se tím, jaká klíčová slova používají.

 

2. Určete relevanci klíčových slov

Ne všechna slova, která jste si během prvního kroku sepsali, ve výsledku použijete. Opět se podívejte do Google Ads a Sklik a ke každému slovu si zapište jeho měsíční hledanost a konkurenci. Zlatým grálem jsou slova, která mají zároveň vysokou hledanost a nízkou konkurenci – taková ale najdete jen vzácně. Proto si určete relevanci jednotlivých klíčových slov. K čemu je to dobré? Vědět, jak moc je které klíčové slovo důležité, se vám bude hodit při tvorbě contentu a copywritingu. Důležitější slova použijete v nadpisech, ta méně důležitá v běžném textu. Relevantnější slova také budete používat častěji.

 

3. Rozdělte slova do tematických sekcí

Klíčová slova si rozdělte do skupin a podskupin podle tématu. Proč? Zaprvé bude váš seznam přehlednější. Zadruhé můžete z daných tematických sekcí vycházet při psaní firemního blogu a pro každou skupinu klíčových slov vytvořit jeden článek.

 

4. Vytvořte přehlednou tabulku pro copywritera

I ta sebelepší analýza klíčových slov vám bude k ničemu, pokud se v ní nikdo nevyzná. Vytváření přehledné a detailní tabulky je sice mravenčí práce, ale uvidíte, že vám do budoucna ušetří spoustu času i nervů. V tabulce vytvořte a barevně odlište tematické sekce a ke každému klíčovému slovu uveďte sloupeček s údajem o měsíční hledanosti, o konkurenci (nízká/střední/vysoká) a případně o jakýchkoli dalších informacích, které by se vám mohly hodit (například měsíce, v nichž je slovo nejhledanější).

 

Zajímá vás víc tipů z praxe? Přečtěte si článek o tom, jak využít SEO k propagaci e-shopu.

 

myTimi ví, jak na vyhledávače

SEO je věda – skoro raketová. Pokud optimalizaci pro vyhledávače nechcete věnovat drahocenné hodiny svého času, přehoďte ji na profesionály. Víme, jak fungují roboti i zákazníci, a vytvoříme pro vás obsah, který funguje z obou hledisek.

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy