Co jsou to off-page faktory a jak pomůžou vašemu SEO?

12. 9. 2022
Marketing Přečteno 2502 x

Chcete, aby se váš web skvěle zobrazoval ve výsledcích vyhledávání? Zapracujte na SEO. V tomto článku se dozvíte, co to jsou off-page faktory a jak vám pomůžou dosáhnout vašich byznysových cílů. 

K čemu je SEO? 

SEO neboli Search Engine Optimization je souhrn metod, které vám pomůžou s tím, aby byl váš web dobře dohledatelný. Když budete svůj web správným způsobem optimalizovat, zvýšíte tím organickou návštěvnost a i pravděpodobnost, že u vás někdo nakoupí. Web, který má skvělé SEO, se totiž ve výsledcích vyhledávání zobrazí hned pod reklamou, kam lidé nejvíce klikají.  

 

Metody SEO 

Existují dva hlavní způsoby, jak můžete optimalizovat svůj web.  

 

On-page faktory 

Sem patří věci, které můžete vylepšit na svém webu. Půjde tedy o celkový obsah. Pište čtivé texty a nadpisy, které zaujmou, nezapomeňte přidat i pár klíčových slov. Důležité je i interní odkazování – přidejte do textu odkazy, které budou směřovat na vaše další stránky.  Se strukturou obsahu a interním odkazováním vám pomůže hub page, přečtěte si o ní víc

 

Off-page faktory 

Jak už název napovídá, půjde o to, co má vliv na vaši viditelnost ve výsledcích vyhledávání, ale nenachází se to na vašem webu. Patří sem externí zpětné odkazy na web. A právě na ty se podíváme podrobněji. 

 

Proč se zabývat off-page faktory? 

Tyto faktory jsou velmi důležité, protože čím více máte kvalitních zpětných odkazů, tím lepší tzv. PageRank. Google PageRank je v podstatě hodnocení vašeho webu, které ovlivňuje, jak bude váš web dohledatelný a na jaké pozici se ve vyhledávání zobrazí. Stránky se hodnotí na základě množství a kvality odkazů, které na danou stránku vedou z jiných webů. Nutno ale říct, že ne všechny odkazy mají stejnou váhu, musí jít opravdu o relevantní zpětné odkazy. Google PageRank při hodnocení zohledňuje tři hlavní věci: 

 

  • Množství a kvalitu příchozích odkazů 
  • Počet odchozích odkazů na odkazující stránce 
  • PageRank dokazující stránky 

 

Co patří mezi off-page faktory? 

Off-page SEO se odehrává mimo váš web a zahrnuje odkazy na cizích webech, které vedou na ten váš. Co všechno mezi ně patří?  

 

  • Kvalita webu, ze kterého máte odkaz. 
  • Kvalita stránky, která na váš web odkazuje. 
  • Téma stránky, ze které máte odkaz. 
  • Odkazový profil – počet a kvalita domén, které odkazují na váš web. 
  • Anchor text – slovo nebo věta, na které je umístěný odkaz. 
  • Aktuálnost webu, ze kterého máte odkaz. 

 

Pokud se do optimalizace off-page faktorů pustíte, toto jsou věci, na kterých záleží. Vyhledávače budou právě na základě těchto faktorů hodnotit kvalitu externích odkazů.

 

 

Jak vylepšit off-page SEO? 

Způsobů, jak zlepšit off-page SEO není tolik, jako u on-page faktorů. Máte v podstatě dvě možnosti. První z nich je tvoření obsahu, který bude hodnotný a kvalitní, aby si vás všimli ostatní a přirozeně vás zmínili na svém webu. Tou druhou, efektivnější možností je linkbuilding. Díky němu totiž cíleně získáváte zpětné odkazy a hodnocení vašeho webu se z pohledu vyhledávačů zlepšuje. Obě možnosti se nevylučují, protože tvorba kvalitního obsahu vám pomůže zase z pohledu on-page SEO. 

 

Linkbuilding 

Pomocí linkbuildingu získáváte zpětné odkazy, díky kterým je váš web vidět. Je jedním z nejdůležitějších metod pro SEO , protože má vliv na pozici vašeho webu ve vyhledávání.  

 

Výhody a nevýhody linkbuildingu shrnul náš expert na linkbuilding Milan Zeman
Milan Zeman
Milan Zeman
Director of Strategy myTimi

Výhoda je hlavně v tom, že linkbuilding webům pomáhá získávat lepší pozice ve výsledcích vyhledávání. Pro Google je nejdůležitější právě obsah a zpětné odkazy. Někdy se ale nechává obsah tzv. rankovat bez odkazů a sledujeme, jakou pozici zaujme sám o sobě. Pokud se ale jedná o obor nebo obsah, který je hodně konkurenční, často se sám nedostane na dobré pozice. Pak je třeba začít pracovat i s odkazy.   

Nevýhodu vidím v riziku, které může nesprávné odkazování přinést. V tomto oboru se člověk musí umět vyznat. Existuje ale hodně linkbuilderů, kteří tuto práci dělají špatně a je těžké je poznat. Pokud to někdo zkouší na vlastní pěst, hrozí, že zvolí špatný web, který ho může v nejhorším případě i poškodit.

Přečtěte si celý rozhovor s Milanem, ve kterém vám prozradí, jak na úspěšný linkbuilding.

 

Jak získat zpětné odkazy? 

Je několik způsobů, jak můžete zpětný odkaz získat. Pokud je váš obsah kvalitní, může se stát, že vás někdo ve svém článku označí sám. Přirozeně tak vznikne zpětný odkaz, který je vlastně nejrelevantnější, protože ho tam autor dal z vlastní iniciativy a čtenářům něco přináší. Je to ten nejlepší způsob, jak můžete zpětný odkaz získat. 

Dále je skvělá volba interní prolinkování. Zaměřte se na odkazy uvnitř svého webu. Další možností jsou PR články nebo domluva například s vaším obchodním partnerem, kterého o odkaz zkrátka poprosíte. Linkbuilding samozřejmě můžete budovat i tak, že svůj článek s odkazem registrujete do různých katalogů.  

Nejvíce používaný způsob je cílené získávání odkazů. Funguje to tak, že napíšete článek, do kterého vložíte odkaz a zaplatíte nějaké redakci, za jeho zveřejnění. Tímto způsobem můžete nasbírat relevantní odkazy a váš web se bude ve výsledcích vyhledávání lépe zobrazovat. Nevíte si s tím rady? Obraťte se na nás

 

Chcete lepší pozice ve vyhledávání? 

Linkbuilding je velmi důležitý pro lepší vyhledatelnost vašeho webu. V myTimi vám rádi pomůžeme zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu pomocí SEO. Neváhejte se na nás obrátit. 

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025