Strukturovaná data: Zviditelněte svůj web ve vyhledávačích

15. 8. 2022
Marketing Přečteno 1577 x

Strukturovaná data pomůžou vyhledávačům lépe porozumět obsahu na vašem webu a zobrazí uživatelům přesně to, co hledají. Díky tomu se zlepší pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání i míra prokliku. Jak toho ale dosáhnout? To vám řekneme v tomto článku. 

Co jsou strukturovaná data? 

Jak jsme už nakousli, strukturovaná data pomáhají vyhledávačům pochopit význam obsahu na vašem webu. Patří do zdrojového kódu a vysvětlují význam různých informací na webu. Díky tomu vyhledávače pochopí, o jaké informace se jedná. Na základě toho pak mohou upravit vzhled vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Například tím, že vytáhnou informace, díky kterým se uživatelé na váš web prokliknou. 

 

Jak to vypadá v praxi? 

Pomocí strukturovaných dat můžete do SERPu (stránka výsledků vyhledávání) dostat různé typy obsahu. Nezáleží na tom, zda máte blog nebo e-shop, data je možné implementovat do každého webu. Co všechno můžete zvýraznit? 

 

  • produkty 

  • články 

  • místní firmy 

  • události 

  • kurzy 

  • recenze 

  • video 

  • podcasty 

  • a další 

 

Použít můžete různé typy strukturovaných dat, dokonce i drobečkovou navigaci. Co dalšího lze použít najdete vypsané v dokumentaci od Googlu

 

Ukázka strukturovaných dat

Ukázka strukturovaných dat 

 

Dostaňte se na nultou pozici 

Pomocí strukturovaných dat můžete svůj web dostat i na tzv. nultou pozici ve výsledcích vyhledávání, která se nazývá featured snippet. Jde o to, že Google vytáhne část obsahu z vašeho webu a ukáže ji ve výsledcích vyhledávání, protože nejlépe odpovídá na vyhledávací dotaz a je hodnotná pro uživatele. Zobrazíte se tak hned pod vyhledávacím polem a máte velkou šanci, že uživatele zaujmete a proklikne se na váš web.

 

Ukázka featured snippet 

Ukázka featured snippet 

 

Jak přidat strukturovaná data na web? 

Strukturovaná data je třeba definovat pomocí tagů do HTML kódu. Pokud neumíte kódovat, ale máte web na redakčním systému Wordpress, pomohou vám s tím pluginy. Jinak se obraťte na zkušeného programátora nebo SEO specialistu, který vám s tím pomůže. Je možné to udělat třemi způsoby. Data lze přidat ve formátu JSON-LD, což doporučuje sám Google nebo Microdata či RDFa. Pomocí Google Search Console pak můžete zkontrolovat, zda je všechno v pořádku. 

 

Získejte více konverzí 

Implementace strukturovaných dat do vašeho webu vám může přinést více zákazníků. Pokud vyhledávače rozumí tomu, o čem váš web a obsah na něm je, budete se v SERPu více zobrazovat. Díky tomu je větší pravděpodobnost, že někoho zaujmete a klikne na váš web. Zatím není jasně potvrzené, zda strukturovaná data přímo zlepšují hodnocení vašeho webu, nicméně je to jeden ze způsobů, jak svůj web optimalizovat pro vyhledávače. 

Tip: Podívejte se na další způsoby, jak pomocí SEO podpořit svůj e-shop

 

Nic není hned 

Než se pustíte do optimalizace pro vyhledávače, udělejte si strategii. Výsledky SEO totiž nejsou vidět ze dne na den, proto je důležité rozmyslet si, co vlastně chcete a vytvořit si SEO strategii, která vám pomůže toho dosáhnout. Nenechte se odradit, skutečné výsledky totiž uvidíte až po 10–12 měsících.  

 

myTimi vám pomůže být vidět 

Zanalyzujeme váš web a řekneme vám, co vylepšit. Vytvoříme SEO analýzu klíčových slov a napíšeme pro vás texty, které vyhledávače milují. Posuňte svůj web na přední příčky ve vyhledávání. Napište nám pro nezávaznou nabídku

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025