Co jsou strukturovaná data?
Jak jsme už nakousli, strukturovaná data pomáhají vyhledávačům pochopit význam obsahu na vašem webu. Patří do zdrojového kódu a vysvětlují význam různých informací na webu. Díky tomu vyhledávače pochopí, o jaké informace se jedná. Na základě toho pak mohou upravit vzhled vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Například tím, že vytáhnou informace, díky kterým se uživatelé na váš web prokliknou.
Jak to vypadá v praxi?
Pomocí strukturovaných dat můžete do SERPu (stránka výsledků vyhledávání) dostat různé typy obsahu. Nezáleží na tom, zda máte blog nebo e-shop, data je možné implementovat do každého webu. Co všechno můžete zvýraznit?
-
produkty
-
články
-
místní firmy
-
události
-
kurzy
-
recenze
-
video
-
podcasty
-
a další
Použít můžete různé typy strukturovaných dat, dokonce i drobečkovou navigaci. Co dalšího lze použít najdete vypsané v dokumentaci od Googlu.
Ukázka strukturovaných dat
Dostaňte se na nultou pozici
Pomocí strukturovaných dat můžete svůj web dostat i na tzv. nultou pozici ve výsledcích vyhledávání, která se nazývá featured snippet. Jde o to, že Google vytáhne část obsahu z vašeho webu a ukáže ji ve výsledcích vyhledávání, protože nejlépe odpovídá na vyhledávací dotaz a je hodnotná pro uživatele. Zobrazíte se tak hned pod vyhledávacím polem a máte velkou šanci, že uživatele zaujmete a proklikne se na váš web.
Ukázka featured snippet
Jak přidat strukturovaná data na web?
Strukturovaná data je třeba definovat pomocí tagů do HTML kódu. Pokud neumíte kódovat, ale máte web na redakčním systému Wordpress, pomohou vám s tím pluginy. Jinak se obraťte na zkušeného programátora nebo SEO specialistu, který vám s tím pomůže. Je možné to udělat třemi způsoby. Data lze přidat ve formátu JSON-LD, což doporučuje sám Google nebo Microdata či RDFa. Pomocí Google Search Console pak můžete zkontrolovat, zda je všechno v pořádku.
Získejte více konverzí
Implementace strukturovaných dat do vašeho webu vám může přinést více zákazníků. Pokud vyhledávače rozumí tomu, o čem váš web a obsah na něm je, budete se v SERPu více zobrazovat. Díky tomu je větší pravděpodobnost, že někoho zaujmete a klikne na váš web. Zatím není jasně potvrzené, zda strukturovaná data přímo zlepšují hodnocení vašeho webu, nicméně je to jeden ze způsobů, jak svůj web optimalizovat pro vyhledávače.
Tip: Podívejte se na další způsoby, jak pomocí SEO podpořit svůj e-shop.
Nic není hned
Než se pustíte do optimalizace pro vyhledávače, udělejte si strategii. Výsledky SEO totiž nejsou vidět ze dne na den, proto je důležité rozmyslet si, co vlastně chcete a vytvořit si SEO strategii, která vám pomůže toho dosáhnout. Nenechte se odradit, skutečné výsledky totiž uvidíte až po 10–12 měsících.
myTimi vám pomůže být vidět
Zanalyzujeme váš web a řekneme vám, co vylepšit. Vytvoříme SEO analýzu klíčových slov a napíšeme pro vás texty, které vyhledávače milují. Posuňte svůj web na přední příčky ve vyhledávání. Napište nám pro nezávaznou nabídku.