Marketing  |  Přečteno 1451 x
15. 8. 2022

Strukturovaná data: Zviditelněte svůj web ve vyhledávačích

Strukturovaná data pomůžou vyhledávačům lépe porozumět obsahu na vašem webu a zobrazí uživatelům přesně to, co hledají. Díky tomu se zlepší pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání i míra prokliku. Jak toho ale dosáhnout? To vám řekneme v tomto článku. 

banner

Co jsou strukturovaná data? 

Jak jsme už nakousli, strukturovaná data pomáhají vyhledávačům pochopit význam obsahu na vašem webu. Patří do zdrojového kódu a vysvětlují význam různých informací na webu. Díky tomu vyhledávače pochopí, o jaké informace se jedná. Na základě toho pak mohou upravit vzhled vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Například tím, že vytáhnou informace, díky kterým se uživatelé na váš web prokliknou. 

 

Jak to vypadá v praxi? 

Pomocí strukturovaných dat můžete do SERPu (stránka výsledků vyhledávání) dostat různé typy obsahu. Nezáleží na tom, zda máte blog nebo e-shop, data je možné implementovat do každého webu. Co všechno můžete zvýraznit? 

 

  • produkty 

  • články 

  • místní firmy 

  • události 

  • kurzy 

  • recenze 

  • video 

  • podcasty 

  • a další 

 

Použít můžete různé typy strukturovaných dat, dokonce i drobečkovou navigaci. Co dalšího lze použít najdete vypsané v dokumentaci od Googlu

 

Ukázka strukturovaných dat

Ukázka strukturovaných dat 

 

Dostaňte se na nultou pozici 

Pomocí strukturovaných dat můžete svůj web dostat i na tzv. nultou pozici ve výsledcích vyhledávání, která se nazývá featured snippet. Jde o to, že Google vytáhne část obsahu z vašeho webu a ukáže ji ve výsledcích vyhledávání, protože nejlépe odpovídá na vyhledávací dotaz a je hodnotná pro uživatele. Zobrazíte se tak hned pod vyhledávacím polem a máte velkou šanci, že uživatele zaujmete a proklikne se na váš web.

 

Ukázka featured snippet 

Ukázka featured snippet 

 

Jak přidat strukturovaná data na web? 

Strukturovaná data je třeba definovat pomocí tagů do HTML kódu. Pokud neumíte kódovat, ale máte web na redakčním systému Wordpress, pomohou vám s tím pluginy. Jinak se obraťte na zkušeného programátora nebo SEO specialistu, který vám s tím pomůže. Je možné to udělat třemi způsoby. Data lze přidat ve formátu JSON-LD, což doporučuje sám Google nebo Microdata či RDFa. Pomocí Google Search Console pak můžete zkontrolovat, zda je všechno v pořádku. 

 

Získejte více konverzí 

Implementace strukturovaných dat do vašeho webu vám může přinést více zákazníků. Pokud vyhledávače rozumí tomu, o čem váš web a obsah na něm je, budete se v SERPu více zobrazovat. Díky tomu je větší pravděpodobnost, že někoho zaujmete a klikne na váš web. Zatím není jasně potvrzené, zda strukturovaná data přímo zlepšují hodnocení vašeho webu, nicméně je to jeden ze způsobů, jak svůj web optimalizovat pro vyhledávače. 

Tip: Podívejte se na další způsoby, jak pomocí SEO podpořit svůj e-shop

 

Nic není hned 

Než se pustíte do optimalizace pro vyhledávače, udělejte si strategii. Výsledky SEO totiž nejsou vidět ze dne na den, proto je důležité rozmyslet si, co vlastně chcete a vytvořit si SEO strategii, která vám pomůže toho dosáhnout. Nenechte se odradit, skutečné výsledky totiž uvidíte až po 10–12 měsících.  

 

myTimi vám pomůže být vidět 

Zanalyzujeme váš web a řekneme vám, co vylepšit. Vytvoříme SEO analýzu klíčových slov a napíšeme pro vás texty, které vyhledávače milují. Posuňte svůj web na přední příčky ve vyhledávání. Napište nám pro nezávaznou nabídku

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy