Zloděj času
Každý máme s velkou pravděpodobností nějakého zloděje času. Někdo stráví mnoho času hraním her, někdo rád sleduje seriály (proklínáme tě, Netlix) a někdo dává přednost koukat z okna s šálkem dobré kávy.
Time management není sprosté slovo
Time management vznikl především za účelem efektivního řízení času. Čas bývá zpravidla tím nejcennějším (i kvůli jeho omezenosti) zdrojem. Právě díky time managementu dokážeme lépe organizovat svůj čas, zvýšit svou produktivitu práce a věnovat se množství volnočasových aktivit.
K čemu je time management pro myTimi a všechny okolo?
Time management tedy může mít pozitivní dopad na kvalitu života a životní styl. Hodí se opravdu pro každého. Každý do jednoho z nás hospodaří se svým časem a všichni ho máme stejné omezené množství (24 hodin denně).
Vývoj time managementu po 4 generace
Řízení času jako disciplína už má něco za sebou, považujme ho za takového seniora. Jaké byly hlavní úkoly jednotlivých generací?
- 1. generace: správné uspořádání úkolů a činností.
- 2. generace: naplánování úkolů a stanovení cílů. Začínají se využívat kalendáře a organizátory.
- 3. generace: koordinace aktivit napříč organizací a prioritizace cílů a úkolů.
- 4. generace: skloubení profesních a osobních priorit, jak se navrátit zpět ke člověku, kvalitnímu životu a jeho hodnotě.
Co všechno je time management?
Vše začíná u plánování, stanovení a prioritizace cílů, ale spadá sem také delegování, analýza stráveného času, jeho monitorování a kontrola a rozvrhování času. Prostě a jednoduše, jeho součástí je všechno, co vede k efektivnímu využití času.
Time management v podnikání
Time management se samozřejmě nepoužívá jenom pro lepší organizaci volného času, ale je velkým tématem také v oblasti podnikání. Překážkou každého manažera je omezené množství času a schopnost zvládnout s ním hospodařit pak jeho největší výzvou. Na co se tedy zaměřit?
Soustřeďte se na jádro svého podnikání
S každým byznysem se váže spoustu vedlejších činností, které nejsou na první pohled vidět a které se klientovi nefakturují. Od HR a práci s inzeráty, přes administrativu po vystavování faktur. Černou dírou pro váš manažerský čas jsou samozřejmě oblasti obchodu, marketingu a zákaznické podpory, které navíc vyžadují specifické znalosti a know-how. Zatímco velké firmy si můžou dovolit rozpadnout se na různá oddělení a vytváří spoustu vedlejších pozic, v malých a středních podnicích se o tyto funkce obvykle dělí lidé s jinou odborností. Právě proto jsme vytvořili systém outsourcingu malým a středním firmám na míru tak, aby mohly uvolnit ruce svým odborníkům a soustředit se na jádro svého byznysu.
Delegujte správným způsobem
Ve svém týmu máte asi juniory i seniory. Nezapomeňte, že s každým musíte zacházet individuálně podle jeho dovedností a zkušeností. Koukněte se na náš článek o leadershipu a motivaci! Pokud se rozhodujete, co vlastně delegovat, neřiďte se jen dichotomií „chce se mi“ – „nechce se mi“. Připravili jsme pro vás článek o Eisenhowerově principu, který vám pomůže delegovat správně.
Sledujte svůj čas
Time management začíná time trackingem! Když nevíte, co se děje s vaším časem, nemůžete přijmout patřičná opatření. Spoustu času přitom spolykají činnosti, o kterých příliš nepřemýšlíte. Co třeba kontrola e-mailové schránky? Pravidelné porada každou středu ve dvě? Káva po obědě?
Změřte svůj čas a pak se rozhodněte, co vám za to stojí a co ne.
Získejte pomocníka pro svůj time management
Nejste v tom sami! myTimi dokáže pomoci nejenom efektivitě vašeho podnikání, ale prospěje i vašemu volnému času. Proto kromě outsourcování služeb jako je správa sociálních sítí a navolávání databáze klientů nabízíme i služby osobní asistence, v rámci které vám pomůžeme naplánovat dovolenou nebo třeba komunikovat s úřady.
Rovnou k tomu využijte 300 Kč v kreditech na první úkoly!