Produktivita práce aneb Nestíhám, nestačím...
Ubíhá hodina za hodinou, vracíte se od úkolu k úkolu a už jste si uvědomili, že za současných podmínek nemůžete pracovat nebo se naplno věnovat rodině? Zdá se vám, že pracujete neefektivně nebo prostě jen doma nestíháte vše, co je třeba? V dnešním chaotickém světě by vám to nikdo neměl zazlívat.
Co když si stačí vytvořit nový zvyk, který vám pomůže výrazně zlepšit kvalitu vašeho života a nestojí vás přitom ani korunu? Zapomeňme na vteřinu na anglické moderní termíny jako je time management a řekněme si to úplně jednoduše: za vším stojí PLÁNOVÁNÍ!
5 výhod, které plynou z plánování
Někteří z nás se pro TO narodili, jiní se to stále učí. Důsledky efektivního plánování mohou být přitom dalekosáhlé. Výhod plánování je bezesporu mnoho, jaké to například jsou?
- Lépe kontrolujete svůj osobní i pracovní život.
- Jste motivovanější, neztrácíte energii a zápal pro věc.
- Jste produktivnější při plnění krátkodobých i dlouhodobých cílů a méně nesoustředění či rozhození.
- Dokážete snáze posoudit, na jaké činnosti vynakládáte přemrštěné množství energie, času a někdy i pěnez.
- Postupem času začnete být, díky prioritizaci, mistrem zásadních rozhodnutí.
Jak si cíle stanovit, ale zejména jich dosáhnout? V tom vám pomohou to-do listy!
5 to-do listů, které vás zbaví úkolů
Plánování vám nikdy nic neříkalo, či vlastníte diář, který většinou někde zapomenete? Nebo máte jen dojem, že papírovým diářům odzvonilo a nastal čas je vyměnit za nadupanou aplikaci?
Pokud od nás očekáváte, že vám doporučíme nejlepší to-do list na světě, pak se mýlíte. Každému vyhovuje něco jiného a my se neodvažujeme říct, jaká z pěti appek seřazených podle abecedy je ta pravá. Všechny jsou na trhu už dlouho, vývojáři odstranili většinu nedostatků a dennodenně pracují na tom, aby aplikace byly uživatelsky co nejpřívětivější.
Místo jednoho konkrétního úkolovníku pro plánování vám jich přinášíme pět a to včetně přehledu hodnocení z Apple Store a Google Play Store. To je přeci jen větší a objektivnější vzorek.
1. Any.Do
V Any.do najdete kromě to-do listu také kalendář, nákupní seznam, jiná připomenutí a denní “úkolníček”. Přístup k aplikaci máte navíc z mobilu, notebooku, stolního počítače, tabletu a dokonce i z chytrých hodinek. Synchronizace je samozřejmostí.
Apple Store: 4,7 z 5 (460 hodnocení)
Google Play Store: 4,5 z 5 (436 053 hodnocení)
2. Evernote
Psaní poznámek a jejich kategorizace či přikládání příloh nebylo nikdy jednodušší. Do Evernote můžete skenovat své dokumenty a pokud vám chybí papírový diář, budete mít radost z toho, že tahle aplikace umí číst váš rukopis. Těšit se můžete ze synchronizace napříč různými zařízení.
Apple Store: 4,3 z 5 (450 hodnocení)
Google Play Store: 3,6 z 5 (1 704 456 hodnocení)
3. Google Keep
Ani Google na sebe nenechal dlouho čekat a v roce 2013 přišel s Google Keep. Vytvářet, upravovat, uspořádavat, vyhledávat a sdílet poznámky, připomenutí i seznamy tak můžete i v rámci vašeho Google účtu.
Apple Store: 4,1 z 5 (76 hodnocení)
Google Play Store: 4,1 z 5 (1 388 077 hodnocení)
4. Todoist
Zmapujte projekty a cíle, barevně si zvýrazněte, co je důležité a měřte vaše úspěchy (za splněné úkoly totiž získáte v aplikaci body a dosahujete různých úrovní/levelů). O synchronizaci a dostupnost pro iOS, Android, macOS, Windows a podobně snad již ani nemusíme psát.
Apple Store: 4,8 z 5 (1 400 hodnocení)
Google Play Store: 4,5 z 5 (242 442 hodnocení)
5. Freelo
Uspořádat a sdílet úkoly nebo pracovní projekty můžete díky aplikaci Freelo. Samozřejmostí je připomenutí termínů, díky čemuž budete mít dokonalý přehled nad jednotlivými úkoly v rámci dlouhodobých projektů. Koordinovat práci v týmu vám tak půjde od ruky.
Apple Store: 4,9 z 5 (18 hodnocení)
Google Play Store: 3,8 z 5 (52 hodnocení)
Je jen na vás, zda vám aplikace bude sloužit jako seznam úkolů pro nevěstu, nákupní list nebo úkolníček do práce. Stáhli jste si jednu z pěti výše zmíněných aplikací a nebyli jste spokojeni? To-do listy hned nezatracujte a zkuste na okamžik používat jinou appku.
Existuje úkol, kterého se potřebujete zbavit?
Lámete si hlavu s tím, jak se zbavit nudného nebo otravného úkolu, který ve vašem to-do listu už nějakou chvilku “visí”? Je něco nad vaše síly a potřebujete pomoc? Služba myTimi, virtuální asistent, vám pomůže kdykoliv a s čímkoliv!
- Nechcete ztrácet čas na úřadě?
- Potřebujete kvalitní rešerše či průzkum?
- Nevíte si rady s grafikou?
- Lámete si hlavu nad tím, kde sehnat obchod a jak na nový lead?
- Toužíte po dovolené snů?
- A nebo rozjíždíte podnikání a sami na vše nestačíte?!
Zadejte nám svůj první úkol a při registraci získejte kredit v hodnotě 300 Kč ZDARMA. Díky našemu průvodci zadání úkolem a dalšími formalitami vám to navíc zabere pár vteřin.