Doufáme, že době, kdy se člověk styděl před šéfy za to, že má rodinu, koníčky a umí se po práci jít bavit, odzvonilo. Stihnout v dnešním uspěchaném světě vše, co musíte a chcete, a přitom nebýt ve stresu, zní jako úkol pro akčního hrdinu. Jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem?
Co je to work-life balance
Žít Nonstop chce každý, jen Michal David na to přehnaně často upozorňuje. Jak zvládat naplno pracovat, učit se, užívat si volného času a spánku? Musíte se snažit o work-life balance neboli správnou prioritizaci mezi prací a volným časem!
Ony totiž přesčasy, nedostatek času na rodinu a přátele, syndrom vyhoření a rodinné i osobní problémy jsou jen některé důsledky přepracování. Často se tak děje proto, že neumíme říct ne, delegovat a vše si správně naplánovat.
5 tipů, jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem
Dosáhnout rovnováhy mezi prací a volným časem nemusí být nutně nadlidský úkol. My v myTimi přinášíme 5 tipů, jak dosáhnout tzv. work-life balance a rady, jak vám s nimi může myTimi pomoci:
1. Najděte si práci, která vás baví
Práci nechápejte jako nutné zlo, to vás šťastnými neudělá. Najděte si zaměstnání, které vás baví, ve kterém budete mít možnost se socializovat a učit se novým věcem. Řekněte NE také věcem, které vám berou drahocenný čas v osobním životě a vysávají z vás energii.
Timi tip: Potřebujete pomoci třeba s administrativou, plánováním služební cesty nebo s komunikací s úřady? Vyzkoušejte naši službu osobní asistence.
2. Dělejte vše naplno
Všemu, co děláte, věnujte plnou pozornost. Plná soustředěnost vám pomůže nejen úkol splnit rychleji, ale také kvalitněji. A může se jednat třeba jen o přečtení stránky v oblíbené knize.
Timi tip: Ruší vás od práce telefony vašich zákazníků? Nebo je zvedáte i ve volném čase? Pak je tu pro vás služba zákaznického servisu od myTimi.
3. Sestavte si priority
V práci i doma si promyslete, jaké aktivity a úkoly mají přednost. Co si zaslouží vaši plnou pozornost jako první a co naopak počká? Pomůže vám sestavení denních, týdenních a měsíčních priorit.
Timi tip: Přečtěte si náš článek o Eisenhowerově principu, který vám s prioritizací úkolů určitě pomůže.
4. Úkoly delegujte
Kdo potřebuje asistenta? Každý, kdo soupeří se svým časem. Čas se stává nejcennější a zároveň nejvíce nedostatkovou komoditou pro ty, kteří řídí projekt od velké firmy až po chod domácnosti. Tím spíš vystupuje do popředí potřeba schopnosti správného delegování a třídění toho, co skutečně musíte udělat vy, a toho, co za vás může udělat kdokoli jiný. Pokud to zvládnete, váš čas bude mnohem produktivnější, odvedená práce mnohem hodnotnější a vaše cena na pracovním trhu mnohem vyšší.
Timi tip: Podnikáte? Soustřeďte se na jádro svého podniku a osekejte všechno, co s ním nesouvisí, a na co navíc potřebujete specifické know-how: marketing, obchod a zákaznický servis.
5. Přestaňte vyčítat si trochu zábavy
Užít si po skončení pracovní doby pivo s přáteli nebo hodinu v posilovně, na tom přece není nic špatného. Vypnout si telefon na dvoutýdenní dovolené taktéž. Užijte si každou minutu vašeho volného času!
Timi tip: Máte pocit, že telefon vypnout prostě nemůžete? Naši virtuální asistenti zvedají telefony pro ty, co si užívají zasloužené volno, třídí urgentní a neurgentní zprávy a podle dohody zasílají report a seznam věcí k vyřízení. Tím odfiltrují 95 % vyrušení.
Work-life balance jako životní cíl
Cesta k úspěchu nevede přes workoholismus ani syndrom vyhoření, ale přes chytrou prioritizaci a zvyšování hodnoty své práce důmyslným delegováním. Především pro ty, kteří do světa vykopávají svůj vlastní projekt, je pak důležité rozhodovat mezi důležitým a nedůležitým, urgentním a neurgentním a delegovatelným a nedelegovatelným. Přemýšlíte, jak zvládnout svůj podnik? Připravili jsme pro vás možnosti outsourcingu, které vám vaši cestu k work-life balance výrazně usnadní.