Marketing  |  Přečteno 7788 x
18. 8. 2020

Zazařte v online marketingu: Tvorba gifu a 4 způsoby, jak ho využít

Věděli jste, že gif dokáže až 7x zvýšit engagement uživatelů na sociálních sítích? Ne? V tom případě je na čase dozvědět se o tomto kouzelném formátu něco víc. Prozradíme vám, proč se gif rozhodně vyplatí, jak ho můžete využít v marketingu a jak krok po kroku vytvořit různé druhy gifů.

 

růžový plameňák v bazénu

 

Animovaný gif: Způsob, jak přitáhnout pozornost

Gif, animace online nebo také Graphics Interchange Format – všechna tato označení patří pohyblivým obrázkům, které se těší oblibě už přes třicet let. Popularitu animovaných gifů potvrzuje i fakt, že je ve svých zprávách a příspěvcích používají stovky milionů uživatelů sociálních sítí. Facebook uvádí, že každou minutu je přes Messenger odesláno neuvěřitelných 25 000 gifů.

 

Proč se vyplatí gif animace používat

Gif obrázky se rozhodně vyplatí používat. Nevěříte? Pojďme se společně podívat na několik statistik, které vám ukážou, jaký potenciál v sobě gif ukrývá:
 

  • Na sociálních sítích trávíme v průměru 143 minut denně. Právě z toho důvodu je čím dál těžší a těžší nás zaujmout.
  • 90 % informací, které vnímáme, je vizuálního charakteru.
  • Na vizuální podněty náš mozek reaguje mnohem rychleji. Co znamená mnohem? Někteří vědci odhadují, že dokonce 60 000x.
  • Uživatelé sociálních sítí přečtou v průměru jen 28 % příspěvků. Zato na obrázek nebo gif se podívají vždycky.
  • Gif animace zvyšují engagement uživatelů na Facebooku až 7x.

 

Pravdou v dnešním online světě je to, že uživatelé pozornost udrží kratší dobu, k zaujetí potřebují silnější podnět a zapamatují si jen to, co zapůsobilo na jejich emoce. Jak radí odbornice na sociální sítě Monika: „Když přidáte obrázek, který je nějakým způsobem zajímavý, budete mít pravděpodobně větší úspěch.“ Ano, hádáte správně. Jednou z cest, jak zaručeně zaujmout, je právě gif animace.

 

Není gif jako gif

Teď, když už víme, proč se tvorba gifu vyplatí, pojďme si ukázat několik konkrétních způsobů, jak gif obrázky využít v marketingu.

 

Jak zaujmout díky animaci online

Hledáte jednoduchý způsob, jak oživit svůj Facebook, Instagram nebo LinkedIn? Doplňte příspěvek místo obrázku animací. Vyprávíte v postu vtipnou historku? Máte z něčeho radost? Chcete přitáhnout pozornost ke slevám? Jak je libo. Pro všechny tyto příležitosti snadno najdete gify online.
 

gif se slovem sale

 

Buďte originální: Gif obrázky místo grafů

Představujete výsledky průzkumu? Chcete čtenářům ukázat nějakou statistiku? Zapomeňte na nudné koláčové grafy vytvořené ve Wordu. Čísla můžete ukázat i nápaditě a zaujmout jimi.

 

gif ve kterém se načítají procenta
 

Chcete zaujmout svým produktem? Tvorba gifu to jistí!

Gif animace je skvělý způsob, jak zviditelnit svůj produkt, především pokud jste se rozhodli komunikovat se zákazníky přes Instagram. Právě ten je totiž ideální k tomu, abyste na něm své produkty rozhýbali! Neukazujte fotku šály, kterou prodáváte. Ukazujte rozpohybovaný obrázek modelky, jak kráčí po červeném koberci a díky vaší šále je za hvězdu.

 

Užitečná animace: Gif jako návod k použití

Chcete světu ukázat, jak se váš výrobek používá, ale fotka je nicneříkající, video příliš dlouhé, text nikdo nečte… Co teď? Ukažte zákazníkům, jak váš produkt použít, pomocí gif obrázku! Pokud prodáváte speciální gel na vlasy, můžete například ukázat všechny účesy, které jdou díky němu vytvořit.
 
Tip: Nenechte se unést a nezapomínejte ani na text. Kvalitní copywriting hraje stejně důležitou roli jako samotný gif.

 

Než začneme, aneb na co při používání gif animací dávat pozor

Dejte si pozor, abyste to s gify nepřepískli. Gif animace používejte, jen pokud jsou v souladu s vaší komunikační strategií. Slaďte barvy a fonty. Také si pečlivě hlídejte kontext – ne vždy se gif hodí a například ve vážnějších situacích byste s ním mohli způsobit pořádné faux pas. A především, ujasněte si, kdo jsou vaši zákazníci – gify pravděpodobně ocení spíše mladší generace. (Nejste si jistí, kdo je vaše cílová skupina? Pomůže vám Facebook pixel.)

 

Jak vytvořit gif krok po kroku

Tvorba gifu je poměrně jednoduchá. Vše, co k ní potřebujete, je počítač a připojení k internetu. A pak samozřejmě materiál, ze kterého chcete pohyblivý obrázek vytvořit – ať už se chystáte prezentovat statistiku, vytvořit animaci z obrázků nebo udělat gif z videa. Pojďme si postupně ukázat, jak na vytvoření gifu ve všech třech případech.

 

Jak na tvorbu gifu s čísly

Abyste z čísel vytvořili animovaný gif online, stačí si v prohlížeči otevřít bezplatný program Data GIF Maker. Na výběr máte ze tří druhů animací.
 
1. Vyberte si druh animace (obdélníky, kola nebo cesta).
2. Zadejte název gifu (pole Untitled).
3. Vpravo v okně Value Type zvolte, zda budou hodnoty proměnných v procentech, nebo v číslech.
4. Zadejte názvy proměnných a jejich hodnoty. Kliknutím na barevný obdélník vlevo od názvu proměnné můžete měnit barvu, kterou bude v gifu zaujímat.
5. Pokud chcete více než dvě proměnné, klikněte na Add Term.
6. Ikonkou šipky v kolečku (Preview) si můžete přehrát náhled gifu.
7. Pokud máte vše vyplněné, můžete si gif uložit (Save Gif) a následně stáhnout.
 
Tip: Ujistěte se, že se gif bude správně zobrazovat i na mobilu a na tabletu. Responzivita je totiž ve světě online marketingu klíčová.

 

Jak vytvořit gif z fotek

Máme pro vás dobrou zprávu: ani animace z fotek není nic složitého. Tentokrát si ukážeme, jak udělat gif v programu GIFMaker.
 

  1. Nahrajte obrázky (Upload Images).
  2. Nastavte požadovanou velikost gifu v pixelech. Téměř vždy se vám vyplatí zaškrtnout Keep proportion neboli zachovat proporce.
  3. Vyberte požadovanou rychlost přehrávání obrázků. Ideální rychlost, která se blíží rychlosti videa, je 100–200 milisekund na obrázek, představivosti se však meze nekladou.
  4. Nastvate Repeat times. Jedná se o to, kolikrát po sobě se sekvence přehraje. Pokud nastavíte 0, automaticky se spustí nekonečná smyčka.
  5. Hotovo? Klikněte na Create Animation a následně na Download Gif.

 

Jak udělat gif z videa

Jak udělat z videa gif? Ukážeme si postup v programu img flip, který nabízí možnost zakomponovat do animace i text a logo.
 

  1. Při vkládání videa máte dvě možnosti. Buď vložte odkaz na video, které je na internetu, nebo nahrajte video ze svého počítače.
  2. Chcete přidat text? Klikněte na Add text to GIF. V nastavení textového pole můžete změnit font, velikost a zarovnání.
  3. Chcete přidat obrázek? Klikněte na Add Image. S obrázkem můžete dál pracovat – přesouvat ho nebo měnit jeho velikost.
  4. Kliknutím na More Options se vám otevřou další možnosti: zkuste si pohrát s velikostí a rychlostí gifu, vypnout/zapnout zvuk nebo třeba přepnout video do černobílé.
  5. Tvorba gifu z videa je úspěšně za vámi? Svůj výtvor si můžete stáhnout kliknutím na Generate Gif. Po kliknutí máte na výběr stažení (Download Gif), zkopírování odkazu na gif (Image Link) nebo získání html kódu pro umístění na web (Embed HTML).

 

Tip: Budujete brand awareness? Nezapomeňte do rohu videa přidat logo (pomocí ikonky Add Image).

 

MyTimi ví, jak vytvořit gif, který funguje

Nejste si úplně jistí, jak gify používat? Nejdou vám vytvořit? Rádi se o to postaráme za vás! myTimi má mnohaleté zkušenosti se správou sociálních sítí a ví, co na nich nejlépe funguje.
 
Outsourcujte správu sociálních sítí u myTimi.

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy