Co je vlastně lokální SEO?
Lokální SEO je marketingový nástroj využívaný firmami, které potřebují zlepšit svoji viditelnost při vyhledávání a zároveň cílí na jednu určitou lokalitu, kde se snaží oslovit zákazníky. Využívá totiž polohu uživatele, který určitý výraz vyhledává, a na jejím základě vygeneruje výsledky vyhledávání. Zákazníci často pak výsledky „filtrují” podle vzdálenosti, když hledají například podniky či služby v okolí. Právě proto z lokálního SEO nejvíce benefitují podniky a provozovny s lokální působností, jakou jsou třeba restaurace, kavárny, obchody, různé ordinace či řemeslné služby.
Důležité pro lokální SEO je i to, abyste byli konzistentní napříč všemi katalogy a weby, co se týče kontaktních údajů. Pokud nebude mít například daná pobočka všude stejné kontaktní telefonní číslo, rozhodně to není bod k dobru u vašich potenciálních zákazníků.
Tip: Lokální SEO je jednou ze součástí optimalizace pro vyhledávače. Pokud chcete řešit SEO jako celek, doporučujeme vám i náš článek o tom, jak může pomoct vašemu podnikání.
Katalogy, které lokální SEO využívají
Existuje několik katalogů, do kterých můžete zaregistrovat vaši firmu, a tím vylepšit své umístění ve výsledcích vyhledávání. My vám nyní představíme z našeho pohledu ty nejdůležitější, které byste měli pro váš byznys znát a využívat.
Firemní profil Google
Tento nástroj byl před jeho přejmenováním koncem roku 2021 známý pod názvem Moje firma na Googlu. Nezměnila se ale jeho významnost a momentálně patří mezi nejsilnější nástroje. Hlavně díky tomu, že Google je stále nejvyužívanějším vyhledávačem v zahraničí i Česku.
Firemní profil umožňuje zápis vaší firmy do Googlu, která se pak díky tomu zobrazí ve výsledcích vyhledávání a v Mapách Google. Zákazníkovi se tak ihned vidí základní informace o vaší firmě jako je adresa, otevírací doba nebo kontaktní údaje, aniž by otevřel webové stránky, a funguje jako jakási vizitka.
Váš firemní účet se pak může zobrazovat i v tzv. local packu. Ten uživateli Google vygeneruje, když usoudí, že je pro něj významná lokalita (nebo vzdálenost). Výsledky local packu pak Google řadí podle relevance vaší firmy k hledanému výrazu i podle aktuální vzdálenosti.
Tip: Máme pro vás 10 tipů, jak pomocí SEO podpoříte svůj e-shop.
Na vizitce vaší firmy na Googlu uživatelé vidí i recenze, které napsali vaši zákazníci. Je dobré na ně reagovat a zároveň vaše spokojené zákazníky vybízet k tomu, aby jejich spokojenost recenzemi sdíleli. To vám pomůže přivést nové zákazníky a zároveň vylepšit vaši pozici ve vyhledávání.
Firmy.cz
Svůj firemní profil byste neměli zapomenout vyplnit ani v největším českém katalogu firem. Zápis do Firmy.cz vám pomůže zejména v případě, kdy uživatel používá pro vyhledávání Seznam, který je stále velmi relevantním českým vyhledávačem. Na rozdíl od katalogu Googlu nabízí Seznam neplacenou i placenou inzerci. Co se týče lokálního SEO, obě verze jsou funkcemi téměř totožné, pokud si ale za inzerci zaplatíte, posune vás ve výsledcích vyhledávání o něco výše.
Jiné katalogy
Samozřejmě existuje mnoho dalších katalogů, které sdružují firemní profily. Ty se pak často dělí do různých kategorií. Například existují oborové katalogy sdružující weby na základě jejich zaměření nebo katalogy lokální nabízející databázi místních podniků.
Jaké jsou hlavní výhody lokálního SEO
Vylepšení lokálního SEO se určitě vyplatí, pokud potřebujete zviditelnit svůj podnik v dané lokalitě. Přinese vám více zákazníků, a s tím i zvýší konverzi. Velmi významnou výhodou je pak zvýšení důvěryhodnosti ve váš podnik díky recenzím, které vám spokojení zákazníci mohou psát na váš firemní profil v jednom nebo více katalogů.
Přivedeme na váš web více zákazníků
Potřebujete zviditelnit svůj web, ale nevíte jak na to? U nás v myTimi najdete odborníky nejen na SEO, ale i na další oblasti marketingu, kteří vám poradí, jak vylepšit váš web a jeho vyhledávanost. Nechte to na nás, rádi vám poradíme.