Jak dlouho už pracuješ v myTimi? Cos dělala předtím, než jsi k nám přišla? A začínala jsi u nás rovnou jako PPC specialistka?
Začátkem října to budou už dva roky, co jsem součástí myTimi a ano nastoupila jsem jako juniorní PPC specialistka, která neuměla ze světa PPC téměř nic. Předtím jsem studovala vysokou školu a současně jsem pracovala brigádně jako recepční v administrativní budově a při tom jsem měla pár přivýdělků na volné noze hlavně jako social media specialistka i marketingová podpora a v mezičase jsem se vzdělávala v marketingu celkově.
Jaké byly tvé první dojmy z práce pro myTimi? Jak jsi prožívala třeba první pracovní týden?
První, co se mi vybavilo při vzpomínce na první týden, jsou skvělí lidé a to, jak tam byli pro mě. Ať už jsem potřebovala pomoct s pracovními záležitostmi, vzděláváním i v jiných oblastech marketingu nebo se poprat poprvé s kávovarem (smích). Jinak pro mě práce v agentuře byla zcela nová, to samé práce v týmu a s dalšími odděleními, ale zvykla jsem si celkem rychle, cítila jsem, že jsem na správném místě.
Jak se ti pracuje se svými kolegy? Děláš někdy i z domova?
Náš tým je skvělý, pracovně se doplňujeme znalostmi jako puzzle a tvoříme tak velmi silné výstupy. Zároveň si velmi rozumíme. Náš stejný smysl pro humor je k nezaplacení a v práci není nikdy nuda. HO mám jeden den v týdnu, jako introvertovi mi to tak vyhovuje.
Specializuješ se v PPC na nějakou konkrétní oblast? Pokud ne, je nějaká, která tě baví nejvíc? Určitý typ kampaní třeba...
Obecně chci marketingu rozumět komplexně jako celku, podle mě nelze na tuhle oblast nahlížet jen jednou optikou. Proto se ráda věnuju nejen PPC, ale například UX a konverznosti webů či LP, brand marketingu apod. Co se týká PPC, tak mě nejvíce baví tvořit kampaně v Meta, kde mám největší potenciál využít kreativitu, pořádně se vyřádit a testovat různé typy kampaní, kreativ, cílení apod.
Co ti přijde na práci PPC specialistky zajímavé? Co tě na tom baví?
Různorodost. Baví mě, že se nevěnuju jen číslům, metrikám, analýze výsledků, ale i tvorbě kampaní, přípravě strategií, návrhům kreativ nebo mám prostor k návrhům na změnu konverznosti webu apod. Není to žádný stereotyp, což mě baví, navíc mi přijde, že je neustále se co učit a kam se posouvat.
Je nějaký softwarový nástroj, bez kterého se PPC specialista neobejde? Případně který tobě nejvíc pomáhá?
Je jich více, potřebuji nejen reklamní platformy, ale i analytické nástroje nebo třeba MarketingMiner pro analýzy klíčových slov. Často mi pomáhá nástroj Clarity od Microsoftu, kde díky nahrávkám a heatmapám pochopím cestu a chování uživatelů na webu a tím získám další článek k tomu, jak vylepšit kampaně a dosáhnout stanovených cílů.
Je nějaká konkrétní kampaň, kterou jsi pomáhala vytvářet a jsi na ni hrdá?
Za každou kampaní stojí dobře odvedená práce. Vzpomněla jsem si na kampaně bývalého klienta MonkeyMum, kde se podařilo několikanásobně zvednout tržby nebo na Piumo, což je e-shop s kašmírovým oblečením. Přestože se objevil minulou podzimní/zimní sezonu na českém trhu poprvé, tak se nám o něm podařilo vybudovat povědomí a prodejů bylo více, než klient očekával, sklady se úplně vyprodaly. Ve spolupráci stále pokračujeme a na současnou sezonu jsme připravení a očekáváme ještě lepší výsledky.
Která z našich 6 firemních hodnot je ti nejbližší a proč?
Respekt. Je to vzácná věc a v zaměstnání často chybí, v myTimi všichni jednají s respektem a je to jedna ze součástí, které utváří zdravé pracovní prostředí. Toho si vážím.
Co ti přijde na práci v myTimi nejlepší?
Líbí se mi možnost růstu a seberozvoje v kterékoli oblasti. Moje přání byla pokaždé vyslyšena, o všem lze diskutovat a vyřešit, nic se jen tak nepromlčí. Další věc, kterou velmi oceňuji, je flexibilita v rámci pracovní doby, jako ranní ptáče chodím do práce dřív a jsem tak produktivnější.
Čím jsi chtěla být, když jsi byla malá, a kdy jsi začala profesně směřovat tam, kde jsi teď?
Jako malá jsem chtěla být princeznou – nebyla jiná cesta. (smích) K marketingu jsem se dostávala až při studiu vysoké školy, kdy jsem studovala Sociologii a sociální politiku, kde mě nejvíce bavila tvorba kvantitativních výzkumů a práce s daty. Ale měla jsem tušení, že to není to pravé ořechové, tak jsem se nějak dostala k marketingu, což mi sedne perfektně.
Jak se vyrovnáváš s pracovním stresem? Máš nějaké osvědčené taktiky, jak mu čelit?
Snažím se primárně kvůli práci nestresovat, když už se dostanu do složitější situace, tak úkoly prioritizuji a téměř vždycky pomůže krátká přestávka, procházka na čerstvém vzduchu, protažení. Po krátké pauze, kdy hlava vypne, jde vše lépe.
Co děláš ve volném čase?
Mám ráda procházky v přírodě i ve městě, věnuju se cvičení v posilce nebo doma. Moc ráda také trávím čas s přáteli, kdy si dopřejeme dobré jídlo, skvělou kávu nebo drink. K večeru si občas čtu nebo maluju.
Je něco, co nezaznělo, ale tobě přijde zajímavé to zmínit?
Napadlo mě jen, že jsem takový marketingový hybrid, snažím se na marketing nahlížet ze všech úhlů, podle mě je v něm vše provázáno a navzájem se jednotlivé oblasti marketingu ovlivňují. Je tedy důležité mít povědomí o marketingu celkové, ať se cíle klientů dokážou plnit nad jejich očekávání.