U mladých lidí tuzemské značky moc netáhnou
Pokud máte marketing postavený na lokálnosti a nostalgii, dejte si pozor, na mladé lidí to nemusí fungovat. Podle výzkumu agentury Ipsos mají lidé ve věku 18 až 27 let kosmopolitnější smýšlení a 42 % z nich je přesvědčených, že globální značky vyrábí lepší produkty než lokální značky.
Pokud jste tedy tuzemská firma, snažte se necílit pouze na mladé, protože u nich máte jen zhruba poloviční šanci, že je zaujmete. U lidí 55+ zase nepřekvapivě lokálnost vede, tam se na ni klidně zaměřte ve velkém.
Nové cílení na Facebooku a Instagramu
Meta přišla s novinkou, kdy můžete své reklamní kampaně cílit na uživatele, kteří vás sledují na Instagramu. Tato skupina se zpravidla velmi liší od facebookových sledujících, proto je možnost nového cílení skvělou příležitostí, jak toto publikum oslovit.
Google přestane zobrazovat náhledy článků – co to znamená?
Už jste si toho asi všimli. Kvůli novele autorského zákona, musí poskytovatelé internetových služeb v Česku platit online médiím za používání úryvků z jejich obsahu. Google se k této změně postavil tak, že už nezobrazuje ve vyhledávání náhledy textu (tzv. snippety). Nově vidíme pouze titulek s odkazem.
Dva spodní řádky textu, které čtenářům pomáhaly s rozhodováním, který článek rozkliknout, už nadále neuvidíte.
Znamená to, že psaní tzv. meta descripitons, které se právě v tomto vyhledávání zobrazovaly, bude teď zbytečné?
Milan Zeman
Zbytečné to nebude. Pořád máme další platformy, kde se description zobrazuje – vyhledávače Seznam a Bing, sociální sítě Facebook a Linkedin a další. Navíc nikdo netušíme, jak to s tímto bude do budoucna. Pokud se popisky v budoucnu na Google vrátí, mohli bychom si jejich vynecháváním uškodit. Napsat description není tak pracné, aby stálo za to je přestat psát, i vzhledem k jeho zmíněnému dalšímu využití.
Zkontrolujte nové kategorie na Zboží.cz
Na Zboží.cz jsou na základě uživatelských připomínek od prosince nové kategorie produktů a nové parametry zboží. Pokud zde inzerujete, určitě zkontrolujte, zda jsou vaše produkty pro tyto kategorie relevantní a případně upravte CATEGORYTEXT v XML feedu. Bližší informace nejdete přímo na Sblogu.
Firmy.cz zavádí novinky
Seznam v prosinci zavedl novinky nejen na Zboží.cz, ale také na Firmy.cz. Ve snaze oživit web Volná místa se teď pracovní nabídky, které sem zadáte, propíšou i do firemního profilu na Firmy.cz. Jedná se tedy o další náborový kanál, který můžete využít.
Firmy.cz teď nově umí i topovat recenze, řadit je podle různých kritérií, a dokonce k nim přidávat fotky. Kontrolujte a spravujte je tedy stejně intenzivně jako ty na Googlu.
Užitečnou novinkou je automatická aktualizace údajů poboček na Mapy.cz i Firmy.cz, pokud tedy upravíte údaje o pobočce (například otvírací dobu), propíše se změna i do dalších poboček a nemusíte ji tak všude upravovat zvlášť.
Instagramové trendy pro rok 2023
Instagram vydal začátkem prosince 22stránkovou zprávu o trendech na nadcházející rok, které se týkají hlavně chování generace Z.
Podle zprávy se například budou virtuální influenceři a digitální avataři stávat ještě důležitějšími než doposud. Tento trend je v Čechách sice ještě relativně v plenkách, ale podle zprávy se vám do něj vyplatí naskočit – spolupráce s živými influencery bývá v horizontu let nákladnější než vytvořit si digitálního avatara.
Mladí lidé také chtějí své oblíbené tvůrce potkávat napříč všemi množnými platformami. 40 % z nich chce například poslouchat podcasty tvůrců. Takže pronikněte na co nejvíce sociálních sítí, které jsou pro vaše produkty a služby relevantní a tvořte na nich obsah, který tuto generaci osloví.
Doporučujeme projít si celou zprávu, ať máte přehled.
Udržitelnost je hlavní spotřebitelské téma
Podle průzkumu společnosti Glow 1 ze 4 britských spotřebitelů změnil značku potravin, které nakupuje, na základně jejich udržitelnosti. Udržitelnost je velké téma napříč celou Evropou a rezonuje zejména u mladých lidí.
V potravinářském průmyslu je tento trend nejsilnější, ale týká se i jiných oblastí, jako je výroba oblečení apod. Udržitelnost už tedy není pro společnosti jen otázkou firemní filosofie, ale podstatným faktorem, jak si udržet zákazníky.