Marketing  |  Přečteno 2615 x
8. 11. 2021
Aktualizováno: 12. 8. 2024

23 statistik o online marketingu, které vás inspirují

Víte, že u 47 % příjemců rozhodne o otevření newsletteru předmět, 49 % spotřebitelů dá na doporučení influencerů nebo že při načítání webu delším než 3 sekundy ztratíte 50 % uživatelů? Ne? Po přečtení našich 23 statistik už to vědět budete. 

banner

Chcete dělat online marketing? Musíte se udržovat v obraze 

Digitální marketing se neustále vyvíjí, proto je důležité držet s ním krok. Pokud se nechcete zaseknout ve věku dinosaurů, měli byste neustále sledovat aktuální trendy, novinky a fakta. Tady jsou: 

 

Jakou roli hraje SEO a vyhledávače? 

  • 39 % marketérů uvádí jako top SEO strategii optimalizaci on-page obsahu na základě klíčových slov (HubSpot, 2023).
  • SEO přivádí více než 10× větší návštěvnost v porovnání se sociálními sítěmi. 85 % marketérů spoléhá na webovou analytiku a SEO nástroje pro měření kampaní (Laurinavicius, 2024).

  • 70 % marketérů říká, že A/B testování je klíčové pro zvýšení míry konverze (HubSpot, 2023).

  • 50 % uživatelů mobilních zařízení opustí stránku, pokud se načítá déle než 3 sekundy (Zorbis, 2023).

  • Mladší uživatelé preferují vyhledávání na mobilu. 80 % generace Z a 62 % mileniálů používá primárně mobilní vyhledávání. Většina marketérů hlásí, že více než polovina roční návštěvnosti pochází z mobilních zařízení (Laurinavicius, 2024).

  • V roce 2024 bude reklama zobrazovaná na mobilních zařízeních představovat 77 % všech výdajů na digitální propagaci. Mít web responzivní a přizpůsobený mobilním zařízením je nutnost (Zorbis, 2023).

 

Jak je na tom obsahový marketing? 

  • Průměrná délka článku je 1 427 slov – jsou tak o víc než 70 % delší než před 10 lety (HubSpot, 2023). 

  • 43 % content manažerů používá AI pro generování nápadů a 3 % používá AI k psaní celých článků (HubSpot, 2023). 

  • Blog je stále silným nástrojem. Společnosti upřednostňující tvorbu článků na blogu mají 13× větší šanci pozitivního ROI, tedy že se jim vyplatí poměr vydělaných peněz vůči penězům investovaným (Laurinavicius, 2024). 

  • 50 % marketérů plánuje v roce 2024 zvýšení investic do obsahového marketingu (HubSpot, 2023). 

 

 

 

Marketing na sociálních sítích                                 

  • 42 % uživatelů sociálních sítí je využívá k hledání a objevování nových produktů (Zorbis, 2023).  
  • Celosvětově je v dubnu 2024 sítí s nejvíce aktivními uživateli Facebook. Na druhém místě je YouTube, na třetím Instagram a WhatsApp a na čtvrtém TikTok (Statista, 2024). 

  • Příspěvky na Instagramu generují o 23 % víc engagementu než Facebook, přestože Facebook má dvakrát víc měsíčních uživatelů (HubSpot, 2023). 

  • Nejpopulárnější sociální síť, kterou marketéři v roce 2023 používali, je Facebook. Podle nich má Facebook lepší ROI než jakákoliv jiná platforma (HubSpot, 2023). 

  • TikTok má roku 2024 dosáhnout celkem 1,29 miliardy uživatelů. Dávno to není místo, kam chodí jen teenageři (Zorbis, 2023). 

  • Více než polovina uživatel LinkedInu má 25 až 34 let (HubSpot, 2023). 

  • Influenceři mají moc. 49 % spotřebitelů dá na jejich doporučení (Zorbis, 2023). 

  • Víc než tři ze čtyř uživatelů Pinterestu jsou ženy (Statista, 2024). 

  • Mikro influenceři mají sice menší, ale angažovanější publikum. Jejich přínos pro vaši značku může být efektivnější (Zorbis, 2023).    

Chtěli byste se dovědět více statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí

 

Co platí pro svět e-mailingu? 

  • 47 % příjemců tvrdí, že otevírají e-maily jen na základě předmětu. 69 % příjemců označí e-mail jako spam jen na základě předmětu (HubSpot, 2023).

  • Segmentované e-maily mají o 30 % větší otevření a o 50 % víc kliknutí než nesegmentované (HubSpot, 2023).

  • 64 % marketérů personalizují své e-maily za základě segmentů (Constant Contact, 2023).

  • E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších kanálů pro získávání konverzí. Konverzní poměr pro B2C značky je 2,8 % a pro B2B 2,4 % (Laurinavicius, 2024).

Tápete v online marketingu? Nechte to na nás 

Správný přístup v online marketingu k vám přitáhne nové zákazníky a zvýší obrat. Nevíte si s ním rady? Pomůžeme vám. Převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme texty pro vaše cílové publikum a posuneme váš web na přední příčky ve výsledcích vyhledávání.

 

 
 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy