Marketing  |  Přečteno 1333 x
21. 8. 2023

Tajemství úspěšného náboru: Jak přimět potenciální uchazeče k odpovědi na vaše e-maily?

Snažit se zaujmout uchazeče může být někdy jako lovit s háčkem bez návnady. Jde to, ale dře to. V dnešní době chodí zájemcům o nové zaměstnání do e-mailové schránky hromady zpráv. Pokud tedy nedokážete uchazeče na první pohled zaujmout, ten váš háček tam zůstane viset a nikdo si ho ani nevšimne. V čem spočívá trik, který vám zajistí odpovědi uchazečů?

banner

Znáte své cíle? 

Jako snad u všech vašich činností, které v rámci podnikání děláte, byste měli jasně vědět, čeho chcete dosáhnout. Co se týče náborového e-mailingu, možná ale úplně nevíte, jaký by váš cíl měl být. Často náboráři žijí v představě, že cílem náborového e-mailu je získat a následně zaměstnat vhodného uchazeče. To ale není tak úplně pravda

Cíl, kterého byste se měli snažit v rámci náborové kampaně dosáhnout, je odpověď. Nemusí být ani od potenciálního uchazeče a zájemce o zaměstnání, úspěšný e-mail poznáme pomocí všech odpovědí. Ideálně by vám mělo odpovědět minimálně okolo 70 % příjemců daného e-mailu. A nezáleží na tom, čeho se odpověď týká, vy chcete hlavně zapojení čtenářů. A tím odpověď jednoznačně je. 

Tip: Přečtěte si 7 tipů, jak vytvořit perfektní kariérní stránky

 

Vytvářejte chytlavý obsah 

Klíčem k zaujmutí uchazeče je zajímavý a personalizovaný obsah, který ho chytne a nepustí. Pokud nebudete mít dobře nastavenou e-mailingovou strategii, nemůžete čekat, že bude vaše náborová kampaň úspěšná. Dodržujte pravidla e-mailové komunikace a uchazeči o zaměstnání se jen pohrnou. Jak oslovit náborovým e-mailem, aby vám příjemci odpovídali? 
 

Upoutejte předmětem 

První dojem je nejdůležitější, to už ale jistě víte. Proto používejte naprosto „vytuněné“ předměty e-mailů, které příjemce prostě musí otevřít. Obsah předmětu e-mailu by měl být chytlavý, něčím šokující, ale stále relevantní, a hlavně pravdivý. Uchazeč o zaměstnání by měl po jeho přečtení chtít e-mail otevřít a přečíst si ho, ale hlavně se necítit podvedený. Nelžete ani nepoužívejte polopravdy v předmětu jen za cenu toho, abyste nalákali – to naopak snižuje čtenářovu důvěru ve vás. 

Předmětem ale vaše práce zdaleka nekončí, přichází totiž na řadu samotný text e-mailu. Jak zmiňujeme, text by měl obsahovat to, na co jste lákali v předmětu. Při jeho psaní se zkuste vcítit do toho, kdo bude e-mail číst. Váš tón by měl být přátelský, ale zároveň stále nějakým způsobem profesionální. Buďte struční, ale přesvědčiví.  

 

 
 

Jak na chytlavý předmět e-mailu? Prozradí naše copywriterka Terka

Tereza Saturninová

Tereza Saturninová

Copywriterka myTimi

Předmětem musíte příjemce zaujmout natolik, aby v záplavě e-mailů otevřel zrovna ten váš. Při jeho psaní myslete na to, co chce příjemce slyšet (ne co vy potřebujete říct). Co ho donutí se zastavit a rozkliknout ho? Radím: 

  • V předmětu e-mailu nepoužívejte nicneříkající fráze, ale jasně – a lákavě – uveďte, o čem e-mail je. 
  • Navoďte zvědavost vhodně zvolenou otázkou, kterou si čtenář možná sám pokládá. 
  • Naznačte, že mu s něčím poradíte. 
  • Používejte slovesa a číslice. 
  • Přidejte emotikon, ale jen jeden, jinak můžete skončit ve spamu. Pokud si chcete být jistí, raději ho dejte až do preheaderu. 
  • Nepřekračujte délku 60 znaků. 
  • Napište si více verzí a z nich vyberte tu, kterou byste nejpravděpodobněji rozklikli. 

Tak tedy místo „Tipy pro psaní předmětu“ příště napište: „5 triků, kterými přimějete čtenáře rozkliknout vaše e-maily“. 

 

Buďte lidští 

Tento bod by měl platit pro všechny vaše náborové aktivity, nejen při tvorbě e-mailů. Jedno z pravidel komunikace s uchazeči o zaměstnání každého náboráře by mělo být: „Nejprve jsem člověk, pak až náborář.“ Pochopte, že pro většinu zaměstnanců může být už poněkud otravné, když mají denně ve schránce další nabídky o zaměstnání. Buďte empatičtí a vyvolávejte jen kladné emoce. Obecně totiž platí, že zprávy, které vyvolají emoce, člověka více zaujmou. Vy ale chcete zanechat v paměti uchazečů pouze ty pozitivní. 
 

Sledujte a vyhodnocujte 

Pravidelně sledujte, jak si vaše náborové e-maily vedou. Abyste poznali, jestli jsou úspěšné, musíte jejich úspěšnost nějakým způsobem měřit. Existuje mnoho metrik, pomocí kterých jde úspěšnost e-mailingových strategií měřit, a to například metriky jako je míra otevření nebo míra prokliku. Pokud je tedy vašim cílem získávání odpovědí, máte měření poněkud jednodušší. Pak musíte změřené výsledky správně vyhodnotit. 

Pokud výsledky neodpovídají vašim představám, bude na vaší strategii asi něco špatně. Nenechte se ale odradit, ani Řím nepostavili za den. Vyzkoušejte různé přístupy, poupravte strategii na základě výsledků měření metrik a optimalizujte svou komunikační strategii. Jen tak dojdete k vytyčeným cílům. 

Tip: Dotáhněte nábor do zdárného konce a přečtěte si, jak vést pracovní pohovor

 

Nepodceňte HR marketing 

Nábor by se neměl skládat jen z příležitostného odeslání e-mailu. Aby se vám dařilo oslovovat relevantní uchazeče o zaměstnání, měli byste se zaměřit i na komplexní HR marketing. Pomocí této formy marketingu dokážete spolehlivě a přesně cílit na potenciální zájemce o vaše pracovní pozice. Vyšperkujte své náborové aktivity od vytvoření špičkových kariérních stránek až po tvorbu náborových příspěvků a inzerátů, aby se na vaše pracovní pozice stály fronty


Nevíte, jak na to? Přenechejte to našim marketingovým profesionálům. U nás v myTimi máme tým zkušených expertů na různé oblasti marketingu. Dokážeme vám tak nabídnout pomocnou ruku a provést vás celým procesem tvorby a optimalizace vaší HR strategie, kterou pak za vás i provedeme. Staňte se zaměstnavatelem, pro kterého bude chtít každý pracovat

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy